Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Wołczyn
(4)
Autor
Nicieja Stanisław Sławomir (1948- )
(3)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Nyklova Eva
(1)
Sapia-Drewniak Eleonora
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kresowiacy
(3)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Miasta małe
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Oświata
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Szkolnictwo
(1)
Twierdze i fortyfikacje
(1)
Temat: czas
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
1301-1400
(3)
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
2001-
(3)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
Temat: miejsce
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(2)
Bolechów (Ukraina, obw. iwanofrankiwski)
(1)
Chocim (Ukraina, obw. czerniowiecki, rej. chocimski)
(1)
Chocin (Ukraina ; Kałusz ; część miasta)
(1)
Jazłowiec (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. buczacki)
(1)
Kamieniec Podolski (Ukraina, obw. chmielnicki, rej. kamieniecki)
(1)
Okopy (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. borszczowski)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Trembowla (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. trembowelski)
(1)
Wełdzirz (Ukraina, obw. iwanofrankiwski, rej. doliński)
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Świrz (Ukraina, obw. lwowski, rej. przemyślański)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wołczyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 S (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kresowa Atlantyda : historia i mitologia miast kresowych. T.15, Wilno / Stanisław Sławomir Nicieja. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego ; Wydawnictwo MS, copyright 2020. - 335, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 25 cm.
Mapy na wyklejkach.
W XV tomie Kresowej Atlantydy autor zawędrował na drugi biegun Kresów. Jeśli Lwów miasto o wyjątkowym znaczeniu w kulturze polskiej możemy uznać za biegun południowy, to Wilno o podobnej pozycji w polskiej historii możemy nazwać biegunem północnym. Pomiędzy tymi dwoma metaforycznymi biegunami zamknięte są dzieje polskich Kresów Wschodnich.
O Wilnie powstało dziesiątki książek, tysiące artykułów, wierszy i wspomnień. Nicieja potraktował temat bardzo oryginalnie tak nikt dotychczas nie uczynił. Przedstawiając dzieje Wilna, autor zderzył ze sobą frontalnie tak różne i tak odmiennie zapisane w historii postacie, jak choćby Józef Piłsudski i Feliks Dzierżyński, Stanisław Cat-Mackiewicz i Witold Hulewicz, Czesław Miłosz i Jerzy Putrament, Leopold Tyrmand, Franciszek Walicki i Tadeusz Konwicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wołczyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
XVI tom Kresowej Atlantydy, przedstawia historię czterech niedużych miejscowości: Bolechowa miasta leśników, tartaków i drwali: Świrza gdzie była rezydencja rodowa znanych polskich rodów Krzeczunowiczów i Komorowskich; oraz Wełdzirza i Chocina dziś zapomnianych, a niegdyś tętniących życiem. To stamtąd wywodzą się m.in. Bolesław Wieniawa-Długoszowski pierwszy ułan Rzeczypospolitej, kolorowy ptak epoki i tragiczny samobójca; Mieczysław Kozar-Słobódzki twórca legendarnych pieśni legionowych, m.in. Rozkwitały pąki białych róż; Irena Komorowska malarka, żona dowódcy Armii Krajowej; Marcella Sembrich-Kochańska największa polska diwa operowa, gwiazda Metropolitan Opera; i Kazimiera Alberti pisarka, przyjaciółka Witkacego. To o nich i o dziesiątkach innych osób prof. Stanisław Nicieja snuje barwną opowieść, ozdobioną unikatowymi fotografiami. Ukazuje też, jak polscy leśnicy bronili pięknych lasów bezlitośnie eksploatowanych przez austriackich zaborców. Całość dopełnia ponad 200 unikatowych zdjęć i indeks liczący ok. 1000 nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wołczyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapy na wyklejkach.
W XVII tomie "Kresowej Atlantydy" autor koncentruje swą uwagę na twierdzach kresowych, które broniły granic Rzeczypospolitej Obojga Narodów przed inwazją Turków i Tatarów. Potężne mury tych fortec oraz obecność stacjonujących tam załóg wojskowych dawały okolicznej ludności poczucie bezpieczeństwa w czasach jakże częstych inwazji i wojen. I choć od wielu pokoleń te twierdze są poza granicami państwa polskiego, to weszły do polskiej legendy narodowej oraz literatury pięknej, a ich nazwy: Kamieniec Podolski, Chocim, Okopy Świętej Trójcy, Jazłowiec i Trembowla są ciągle obecne w polskim dyskursie historycznym i myśleniu o przeszłości narodu. Tom ten jak zawsze jest bogato ilustrowany, a w tekście czytelnik znajdzie ponad 1000 postaci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wołczyn
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438) (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej